شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار کرد

یادگیری خودباوری و اعتماد به نفس، راهگشای مشکلات دوران نوجوانی

شانزدهمین دورهمی «بچه کتابخون‌ها » با محوریت معرفی و خوانش کتاب روز شنبه بیستم مردادماه ساعت ۱۱ با محتوای «در مواجهه با مشکلات زندگی چه می‌کنیم» در کتابخانه عطار نیشابوری برگزار شد.

یادگیری خودباوری و اعتماد به نفس، راهگشای مشکلات دوران نوجوانیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شانزدهمین دورهمی «بچه کتابخون‌ها » با محوریت معرفی و خوانش کتاب؛ روز شنبه بیستم مردادماه ساعت ۱۱ با محتوای «در مواجهه با مشکلات زندگی چه می‌کنیم» با حضور غلامرضا احمدخانی نویسنده و نوجوانان کتابخوان منطقه در کتابخانه عطار نیشابوری برگزار شد.


غلامرضا احمدخانی نویسنده و کارشناس برنامه در این خصوص گفت: یکی از پر اهمیت‌ترین مسائل در حوزه تربیتی فرزندان، توجه به مسائل و مشکلات نوجوانان چه درحوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی است. این دوره حساس به سبب آغاز بلوغ و رشد روانی، جسمانی و ذهنی کودکان همواره با اتفاقات گوناگونی همراه بوده و در صورت عدم توجه به هر یک از مسائل آن تاثیر جبران ناپذیری را در آینده بر روی نوجوانان خواهد گذاشت.

وی گفت:دوران نوجوانی یکی از حساس ترین برهه های زندگی نوجوان است که در صورت عدم توجه مخاطراتی را برای نوجوان و خانواده به همراه خواهد داشت. به همین دلیل خانواده باید نوجوان را آنچنان با استقلال روحی تربیت کرده باشد تا وی در مقابله با موضوعات و مسائل بتواند به درستی تصمیم گرفته و مسیر صحیح را از بیراهه تشخیص دهد.

احمدخانی افزود: دراین سنین نوجوانان به استقلال نسبی دست پیدا کرده و از طریق گروه های همسالان، اینترنت و ... سعی می کنند تا فعالیت اجتماعی بیشتری را از خود بروز دهند. همین موضوع سبب دور شدن از والدین و ایجاد نگرانی برای آن هاست. اما اگر نوجوان دارای ارتباط درستی با والدین بوده و به درستی تربیت شده باشد از خطرات پیرامون خود آگاه است و در صورت نیاز نیز با مشاوره با والدین می تواند بهترین رفتار را از خود بروز دهد.

کارشناس برنامه گوشه گیری، بحث و مجادله با والدین و حرف نشنوی از والدین را از جمله مهمترین چالش های پیش روی خانواده ها دانست و گفت: والدین باید با حفظ آرامش در این مسیر پر چالش نوجوان همراه او باشند و فرصت خطا و اشتباه را به فرزندان خودبدهند تا بتوانند آنان را برای زندگی آینده آماده سازند.

کارشناس برنامه در پایان گفت: انجام فعالیتهای ورزشی متناسب با توانمندی، تشویق به ارتباط با گروه های دوستانه سالم و بیان تجربیات مختلف نوجوانان به یکدیگر و تعامل مفید بین نوجوان و خانواده از مهمترین راهکارهای ارتباطی است و با کمی تامل هر خانواده و نوجوان می تواند به الگوی اختصاصی و ارتباطی خود دست پیدا کند.

علاقه مندان برای شرکت در برنامه های فرهنگسرای عطارنیشابوری می توانند به میدان بریانک خیابان شهید دعوتی خیابان شهید امیر قلی مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرید.

نظر شما